سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی

آخرین ویژه نامه ها و مطالب سایت شهید آوینیWWW.Aviny.com

سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی

آخرین ویژه نامه ها و مطالب سایت شهید آوینیWWW.Aviny.com

ویژه نامه شب قدر


 

 حقیقت متعالی شب قدر

 در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه مى‏شود و وى از سرنوشت خود و دیگران با خبر مى‏گردد. امام باقر علیه السلام مى‏فرماید: « در شب قدر به‏ ولى امر (امام هر زمان) تفسیر کارها و حوادث نازل مى‏شود و وى درباره خویش و دیگر مردمان مأمور به دستورهایى مى‏شود.»

 

 

 

 شب قدر در نگاه مقام معظم رهبری

 برای ماه رمضان چهار خصوصیت ذکر می‌کند: یکی تفضیل و تعظیم روزها و شب‌های این ماه است بر روزها و شب‌های ماه‌های دیگر، یکی وجوب روزه در این ماه است، یکی نزول قرآن در این ماه است و یکی هم وجود لیلة‌القدر در این ماه است.

 

 

 

08-ramezan-9-1 علائم و منزلت لیلة القدر

 خداوندا! مى‏خواهم به تو نزدیک شوم، فرمود: قرب من از آن کسى است که شب قدر بیدار شود، گفت: خداوندا! رحمتت را مى‏خواهم، فرمود: رحمتم از آن کسى است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند...

 

 

 هر شب، شب قدر است!

 سالکان، این ماه را به رفع تکلیف نمى‏گذرانند ... آن جا که مى‏توان با قطره اشکى در نیمه‏هاى شب، انبوه آتشى را خاموش کرد؛آنجا که فرشتگان، به نزدیک‏ترین مدار زمین رسیده‏اند؛

 

 

 شب قدر، شب ارتباط با خدا

 جمعیت از خود بی‌خود شده است. چراغ‏ها خاموش است. در تاریکى صداى گریه و ناله از هر سو برمى‌خیزد. انگار اینها همان انسان‏هایى نیستند که ساعتى پیش در کوچه و خیابان راه مى‏رفتند از بقالى و لبنیاتى و نانوایى خرید مى‏کردند، گاهى بر هم اخم مى‏کردند و از یکدیگر دلگیر مى‏شدند. پیش خود هزار جور حساب و کتاب داشتند. انگار اینها از یک سیاره دیگر آمده‏اند، از سیاره عشق و دوستى؛ از سیاره دل‌هاى نرم و آماده.

 

 

 

پیرامون شب قدر

 قدر شب مقدرات

 جایگاه و اهمیت شب قدر

 تفسیر سوره قدر از تفسیر المیزان علامه طبابایی 

 رابطه شب قدر با امام عصر ارواحنا فداه 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد